Rabu, 10 November 2010

Saya Mengaku Kalah!!!

Salam...Alahai maid oh maid...Susahnya untuk handle maid!! Lebih susah jika dibandingkan dengan budak kecik!. Terutama bagi maid dari Indonesia. Walaupun ini kali pertama saya ada maid namun saya dah mengaku kalah. Lebih rela hantar anak ke Nursery. Harap anak-anak dapat menyesuaikan diri. Memikirkan lambakan warga Indonesia di sini(2 juta org!!), tidak hairanlah maid Indonesia sekarang teramat demanding. Networking diaorang cukup bagus.Yela, merata-rata ada je terjumpa rakyat diaorang.Saya tidak dapat merasakan security anak2 saya bila bersama mereka. Anak2 digendong ke sana ke mari, demi untuk menyertai meeting saban hari. Saya cuba selami hati dan menjadi kawan terbaik buat mereka, namun masih gagal membuang rasa sangsi di hati..MUSRI'AH OH MUSRIA'AH...Pulanglah kamu ke Indonesia..Anak-anakku, ummi akan cuba berikan yang terbaik untuk kamu semua..

5 ulasan:

Yasminhamid berkata...

saya sempat pakai maid sebulan jer....pastu saya berhentikan.. sakit memanjang...saya pulak yg susah..

KakD berkata...

salam, memang maid ni suke demand je lebih keje nyer ntah hape2 penah rase macam nih mase dengan first maid dulu. sangat la demand tapi keje pemalasss!! huhuhu

eh teremo pulak soriiii...anyway bersabar la yea :)

senandung hatiku berkata...

Kami telah tag anda utk join GA..

THE GREEN berkata...

salam....

kdg2 tgk org jugak. ada sesetghnya yg mmg blh buat keje elok2. kalo saya, rasanya lebih baik suruh sedara mare jadi maid kat rmh kita sbb kita dah tau selok-belok latarblkgnya. apa2 hal, dkat dgn family.

selamat berpuasa :-)

Diana Yahya berkata...

Thank for all the comments..alhamdulillah. .maid saya sekarang dah hampir 2 tahun 5 bulan. Bakal tamat khidmat bulan 10 nanti..segalanya berjalan lancar. Walau ada sedikit sebanyak kelemahan namun ia x banyk menggusarkan hati saya. Allah Maha Pelindung segala galanya..